Celo najbolj skeptični fiziki so začeli priznavati, da zamah metuljevih kril lahko povzroči vremenske spremembe tisoče kilometrov daleč. Vse, kar počnemo, šteje. (Gloria Steinem)

 Dotik sonca, vonj gozda in travnika, žvrgolenje ptičkov, mavričnost metuljev,…takšen in drugačen obraz narave…objemimo jo in jo spoštujmo. Peljimo naše otroke ven. Današnji sončni dnevi, skorajda vsakodnevno, nam to lepo omogočajo.

Za otroka je čas preživet zunaj v naravi, izrednega pomena. Prav tako to velja tudi za odraslega človeka. Znanstveniki razlagajo, da imamo to verjetno že v genih. Je nekakšen biološki temelj človekove potrebe po združitvi z naravo in pozitivnemu vplivu, ki ga ima na nas narava.

Narava je prostor, ki omogoča zadovoljitev senzomotoričnih potreb otroka. V gozdu, ob potoku,…naredite hiško iz palčk za mravljice, opazujte razne žuželke, ki lezejo po tleh, ali samo poslušajmo različne zvoke v naravi, pokotalite se po hribčku, rišite v pesek,…

 

” Ne pozabite, da se Zemlja veseli vaših korakov in vetrovi se želijo igrati z vašimi lasmi. ”Kahlil Gibran”

Dejavnosti na prostem:

Slikanje z vodo na prostem

Namen in cilj dejavnosti: Pri tej dejavnosti bodo otroci slikali z vodo in s čopiči na suhi zunanji površini (pločnik, igrišče, ploščad …). Neposredno bodo lahko opazovali, kako sončna toplota suši njihove izdelke. Opazovali in spoznavali bodo proces izhlapevanja vode. Ob tem bodo razvijali fine in grobe motorične spretnosti ter domišljijo.

Učna sredstva in materiali: Skodelice ali lončki, vrč z vodo, veliki ploščati čopiči, barve. Vloga odraslega (priprava prostora in/ali učnih sredstev)

  Vsakemu otroku ponudite skodelico z vodo in velik čopič za barvanje. Poskrbite za dodatno količino vode.

  Ob sončnem dnevu pojdite na sprehod in poiščite ustrezno mesto za slikanje. Najustreznejša mesta so sprehajališča, podhodi, igrišča in pločniki.

Potek dejavnosti :  Otroku pojasnite, da bodo raziskovali skrivnosti vode in zraka. Otroci bodo slikali z vodo in nato pozorno opazovali, kaj se dogaja z njihovimi slikami. Na voljo jim dajte dovolj časa, da raziščejo in razmišljajo o pojavu »izginjanja« vode. Z otroki se pogovorite o tem, kaj se je zgodilo z njihovimi slikami. Razložite jim proces izhlapevanja vode.

Slikajte na sončnih in senčnih predelih in ugotavljajte, kaj se dogaja s slikami. Otroke spodbujajte k predvidevanju, ali bo veter izhlapevanje pospešil ali upočasnil, kaj bi se zgodilo, če bi bil dan oblačen itd.  Starši slikajte skupaj z otroki. To je prijetna dejavnost za skupno preživljanje prostega časa. Pozorni bodite na komentarje otrok ter na njihova opažanja, kaj se dogaja z vodo.

Vrtnarjenje

Sajenje rastlin in posledično oblikovanje pozitivnega odnosa do njih je dejavnost, primerna za otroke vseh starosti. Vrtnarijo lahko v notranjih prostorih ali na zunanjih površinah. Ob vrtnarjenju otroci spoznavajo, kaj vse rastlina potrebuje za svojo rast ter hkrati spremljajo razvoj rastline od poganjka do plodu. Ob dejavnosti bodo otroci razvili odgovoren odnos in skrb za živa bitja ter spoznavali vpliv letnih časov na svoj vrtiček, ko bodo opazovali in ugotavljali spremembe.

Otroke lahko že zelo zgodaj učimo osnov vrtnarjenja in jim privzgojimo ljubezen do zemlje.

  • Sajenje v notranjih prostorih:

  Na dno lončka postavite drobne kamne za drenažo (odvajanje vode) in ga napolnite z zemljo.   Posadite sadike rastlin (česen, timijan, peteršilj ali baziliko), lahko pa tudi druge sobne rastline ali rože. Korenine pazljivo prekrijte z zemljo in jo rahlo potlačite.

  • Sajenje na zunanjih površinah

Vrtnarjenje zahteva dobro načrtovanje in pripravo. Poiščite primerno mesto na prostem, ki bo vsak dan najmanj pet ur obsijano s soncem. Površina velikosti 2,5 m × 2,5 m zadošča za posaditev nekaj različnih rastlin. Zemlji dodajte gnojilo ali kompost. Otroci naj posadijo rože, zelenjavo in zelišča – pomagajo naj si z vrtnarskim orodjem. Pogovorite se, kako boste skrbeli za redno vzdrževanje in nego vrta. Spodbujajte sodelovanje otrok – starejši otroci naj pomagajo mlajšim. Otroci naj sodelujejo pri čiščenju plevela, zalivanju in pobiranju pridelkov. Vzemite si čas za vonjanje posameznih rastlin in za občudovanje odpiranja cvetov. Spodbujajte razmišljanje otrok s postavljanjem odprtih vprašanj – zakaj se rastline obračajo k svetlobi, kaj potrebujejo za rast itd.

VRTIČEK ”TOPLA GREDA”

Daljnogled

Namen in cilji dejavnosti :

S to dejavnostjo seznanjamo otroke z uporabo optičnih instrumentov, ki omogočajo približevanje oddaljenih predmetov. Dejavnost vzpodbuja otroke, da iz že uporabljenega materiala sestavljajo daljnoglede.

Učna sredstva in materiali:  Dva kartonasta tulca za vsakega otroka, barvni toaletni papir, lepilo, luknjač, vrvica.

Če je le mogoče, si nekje sposodite pravi daljnogled in omogočite otrokom, da ga preizkusijo. Z otroki poiščite informacije, zakaj se daljnogled uporablja, kje se uporablja in kdaj se uporablja. Izdelajte plakat. Nato povabite otroke k izdelavi daljnogleda. Otroke vzpodbujajte, da daljnogled okrasijo z barvnim papirjem. Pomagajte jim pritrditi vrvico.

Pomladno ustvarjanje s cvetlicami

Skupaj z otroki nabere različne cvetlice. Cvetove cvetlic namočite v barve in jih odtiskujete na list. Ali:

Prisluhnite:

https://www.youtube.com/watch?v=5VE1yiycGG8&feature=share&fbclid=IwAR1iRrOrpiqFUABH1_U_EH-XM4gi78ywcfuX0L6GYv-OKHHOGbsa7p2sBHI

UŽIVAJTE V NARAVI IN LEPIH SONČNIH DNEH, PA TUDI ČE JE KAK DEŽEVEN. Lep pozdrav Maša.